Romaniţa Iovan colecţionează eşarfe



Cum caracterizezi stilul tău vestimentar?


Nu cred că este un stil care are o evoluţie uniformă de-a lungul vieţii mele. Fiind în modă de peste 20 de ani, având, de la 26 de ani, o activitate profesională care mi-a impus un anume stil, fiind şi femeie de afaceri, în timp, stilul meu vestimentar a suferit transformări. De exemplu, cu mult timp în urmă, când am început activitatea profesională de business, acum 18 ani, am abordat un stil foarte elegant, echilibrat, de multe ori poate prea sobru, chiar dacă eram foarte tânără: stilul office, mergând spre elegant, cu pălărie, deux-piece-uri, stilul Chanel. Dar, în timp, înaintând în vârstă, având acum un copil foarte mic, stilul meu se modifică în funcţie de starea de spirit şi de activitatea pe care o fac în ziua respectvă. De multe ori este casual, revine către eleganţă când este cazul, şi am de multe ori tendinţa de a aborda un stil sport, deci este un melanj între aceste trei stiluri, tocmai pentru că activitatea mea nu este foarte obişnuită. Îmi schimb vestimentaţia de mai multe ori în cursul unei zile, tocmai pentru că am o altă activitate. Dacă mă duc să-l duc pe Albert la grădiniţă dimineaţa, mă îmbrac sport. Dacă am întâlniri importante, mă îmbrac foarte elegant. Dacă rămân acasă, abordez stilul casual. Cand eram adolescentă, făceam sport şi mă îmbrăcam băieţeşte.


Ce haine predomină în garderoba ta?


În garderoba mea predomină prea mult negrul. Cred că negrul, în perioada rece, se potriveşte mai mult. Negrul te scoate din orice încurcătură şi a fost abordarea mea de o vreme încoace. Şi nu mă despart niciodată de blugii mei cei rupţi. Am o pasiune deosebită pentru o pereche de blugi. Vroiam o pereche nouă şi mă gândeam să îi arunc, însă Ileana, prietena mea, mi-a zis să-i păstrez, pentru că s-ar putea să mă răzgândesc, şi a avut dreptate, pentru că de atunci i-am mai purtat de nenumărate ori şi voi continua să îi port, pentru că este un trend acum, de a purta blugi din ce în ce mai rupţi. Mai ales că s-au deteriorat în timp. Sunt luaţi de la New York, de la magazinul meu preferat de asemenea ţinute, Abercrombie & Fitch, un magazin pe care nu îl găsesc decât în America sau la Londra. Este un magazin unde, spre surprinderea mea, se stă la coadă ca să intri în el, pe 5th Ave. În acest magazin ţinutele sunt foarte casual. De aici am cumpărat aceşti jeanşi, la care ţin foarte mult.


Care sunt culorile tale preferate?


Acum port mult negru, uneori în combinaţie cu alb. Această combinaţie mi se pare eleganţa maximă, nu se va demoda niciodată. Este de o eleganţă, atitudine şi simplitate care mă reprezintă. Am câteva ţinute alb cu negru care îmi plac enorm. Momentan, nu am foarte multe culori în garderobă, dar în primăvara asta, pentru că este o explozie de culori, probabil că o să încep să îmi procur.


Creaţiile cărui designer străin sunt mai apropiate de stilul tău?


Nu m-am gândit niciodată dacă mă apropii de cineva ca şi stil. Designerii preferaţi, cei de la cumpăr mereu haine, sunt Valentino, Yves S L, pentru linia foarte elegantă  şi feminină pe care o abordează, dar , în acelaşi timp, îmi plac şi ţinutele mai sexy de la Dolce & Gabana. Am şi toalete ale regretatului Alexander McQuinn, care sunt un pic mai avangardiste, dar piesele pe care le am au o notă de eleganţă, chiar dacă McQuinn este mai excentric.


Care sunt accesoriile tale preferate?


Majoritatea accesoriilor, genţi şi pantofi, sunt achiziţionate, cu predilecţie, de la Channel, Prada şi Versace.  Am o colecţie interesantă de eşarfe. Îmi place foarte mult să port eşarfe. În perioada în care aveam părul lung am purtat mult timp eşarfele pe cap. Acum le port în jurul gâtului sau în talie. Vara pun, de multe ori, eşarfe la jeanşii cei rupţi, în loc de curea. Am avut o perioadă când cumpăram multe eşarfe, în special Cartier, Versace, Salvadore Feragamo sau Hermes.


Nu-mi plac gablonţurile, n-am purtat decât în prezentări, când eram model. Îmi plac bijuteriile cu pietre preţioase: diamant, safir, rubin sau smarald. Cel mai mult îmi plac cele cu diamante. Iar ceasul meu preferat este Vacheron Constantin.


De unde îţi faci cumparaturile?


Hainele, în mare parte, mi le fac singură. Însă am o pasiune pentru shopping şi, de câte ori plec în străinătate, îmi place să intru în magazinele preferate şi să îmi cumpăr câte ceva. Din ţară, îmi cumpăr de la Victoria 46.


Care este designerul preferat din România?


Toţi colegii mei designeri îmi sunt dragi, însă mai ales Cătălin Botezatu, Venera Arapu, Răzvan Ciobanu, Irina Shrotter, generaţia mea. Normal că suntem ca o echipă.



Ce nu ai purta niciodată?


Nu m-aş îmbrăca niciodată într-o rochie sac, nu cred că m-ar avantaja. Dintotdeauna am zis că nu se potriveşte combinaţia de negru cu bleumarin, însă am văzut designeri care au folosit această combinaţie la un moment dat şi am fost surprinsă că mergea.


Care sunt piesele de rezistenţă din garderoba ta pentru această primăvară?


Ştiu sigur că, pentru primăvara asta, din garderoba mea nu o să lipsească pantalonii scurţi de piele şi intenţionez să îmi achiziţionez o pereche. Nu ar trebui să lipsească nici blugii foarte rupţi, rochiţele foarte colorate, vaporoase, în nuanţe pastel, si nici „little black dress”, indiferent de sezon. La care, este esenţial să îţi pui o pălărie.


via : Revista Confidential, Romaniţa Iovan colecţionează eşarfe

Comentarii

Vedete TV

Video TV Romania